ده ساعت از زندگی یک دستیار تهیه در استودیوی دریم ورکس

2,307

در موقعیت های شغلی مانند دستیار تهیه که برای افراد تازه کار در صنعت فیلم و سینما (یا در هر صنعت دیگری) در نظر گرفته شده اند. تجربه هایی به دست می آید که به شما کمک می کند تا زوایای پنهان زندگی کردن درون این صعنت را از نزدیک مشاهده کنید. و به شما که به عنوان یک تازه کار فرصت خوبی می دهد تا تصمیم بگیرید می خواهید در درون این صنعت فعالیت کنید یا خیر.

سالانه افراد زیادی از هر سنی برای یافتن شغلی در صنعت فیلم و سینما به لس آنجلس مهاجرت می کنند. اما اکثر این افراد از مهارت های کافی برخوردار نیستند. و نمی توانند با افرادی که در این محدوده زندگی می کنند رقابت کنند. من در این مقاله سعی می کنم تا تجربیات خود را از دیدگاه یک تازه وارد در بخش تولید را در اختیارتان قرار دهم. تا شما با کارهایی که باید قبل از این که بخواهید به لس آنجلس نقل مکان کنید انجام دهید، آشنا شوید. اطلاعاتی که باید درباره ی این صنعت داشته باشید را یاد بگیرید. مهارت هایی که باید بیاموزید را هر چه سریعتر به رزومه خود اضافه کنید. و از نکات مثبت و منفی زندگی درون این صنعت باخبر شوید.

 

دستیار تهیه

وقت آن رسیده که ببینیم یک روز معمولی در دفتر استودیو برای یک تازه کار چگونه است.

بخش زیادی از زمان بندی و لیست مسولیت های شما به عنوان دستیار تهیه مربوط به حوزه ی تخصصی (تلویزیون، فیلم، انیمیشن،برنامه های تلویزیونی و …) است که در آن کار می کنید. و با محلی (لوکشین درون استودیو، دفتر سیار سر صحنه، یا دفتر مرکزی و یا استودیوی صدا برداری) که در آن کار می کنید ارتباط دارد.

پیشنهاد مطالعه  سیر اصولی انیمیشن (EXAGGERATION)

در کل تمام شغل های که برای افراد تازه کار در نظر گرفته شده، دستیاری در بخش های مختلف است. بعضی از شغل ها به خاطر جایگاهی که دارند بیشتر مدیریتی هستند. ولی اکثر آن ها شغل هایی ابتدایی با حقوق کم هستند. به دلیل این که هر شغل با دیگری قدری متفاوت است. نمی توانم دقیقا به شما بگویم باید از اولین شغلتان در لس آنجلس چه انتظاری داشته باشید. ولی می توانم تجربه های شخصی خودم را در اختیار شما قرار دهم. تا یک پیش زمینه درباره این شغل داشته باشید. برنامه ی کاری اولین شغل من به عنوان دستیار تهیه در استودیوی انیمیشن سازی دریم ورکس. (توجه داشته باشید که برای جلوگیری از تکرار مسولیت هایی که در طول روز ادامه پیدا می کند زمان ها ممکن است با مسولیت های کوتاه تر هم پوشانی داشته باشد.)

8:30 صبح

وقتی که رسیدید سریع تر خود را به اتاق استراحت برسانید تا از صبحانه رایگان استفاده کنید. چند بسته اضافی بیسکوییت بردارید تا در صورتی که تهیه کننده از شما میان وعده خواست یا هنگامی که برای صبحانه دیر رسید به او بدهید. بعد به بخش انفورماتیک زنگ بزنید و از سالم بودن تمام خط های کنفرانس، پروژکتور ها، اینترنت برای اتاق هایی که در طول روز به آن ها نیاز دارید مطمئن شوید.

8:45 صبح

برنامه زمانبندی آن روز کارگردان ها و تهیه کنندگان و دیگر افراد را چاپ کرده. و روی در اتاقشان بچسبانید.

 8:50 صبح

اتاق کفرانس اصلی را برای جلسه 9 صبح با هماهنگ کننده تولید آماده کنید.

9 صبح 6:30  بعد از ظهر

تمام تلفن های کارگردان ها و سرپرست های جلوه های ویژه را پاسخ بدهید. پیام ها را بگیرید و برای آن ها  ایمیل کنید. برای خط تلفن دفتر اصلی پشتیبانی اضافی در نظر بگیرید. و در زمان های ناهار و استراحت برای پاسخگویی به تلفن های دفتر با دستیار تهیه کننده هماهنگ باشید تا مطمئن شوید تماسی از دست نخواهد رفت.

پیشنهاد مطالعه  موانع یک کاراکتر در دنیای رنگارنگ انیمیشن

دستیار تهیهزمان جلسات پیش رو با گروه تولید را با هماهنگ کننده تولید مشخص کنید. در زمان جلسات می توانید موارد و سوالات ضروری را در کاغذی نوشته و منتقل کنید.  اطمینان پیدا کنید تا حراست اجازه ورود هنرمندانی که به مجموعه می آیند را صادر کرده باشد.

هنگامی که برای خودتان قهوه گرفتید برای دستیار تهیه دیگر هم قهوه ببرید. در زمانی که دستیار تهیه کننده اجرایی به پشتیبانی نیاز دارد از او حمایت کنید. در صورتی که برای هماهنگی سفرهای داخلی و بین المللی، و تهیه گزارش هزینه ها به کمکی نیاز بود از کمک کردن اجتناب نکنید. در صورتی که برای برگزاری جلسات داستان و ویرایش استوری بورد به کمکی نیاز بود به آن ها کمک کنید. در طول روز به آماده سازی مکان جلسات کمک کنید.

برنامه روزانه سرپرست جلوه های ویژه را بدانید و در طول روز هر زمانی که امکان داشت به او یادآوری کنید.

10 صبح

اگر باید ناهار را سفارش دهید. سفارش ها را بگیرید. مطمئن شوید که سفارش ها تا ساعت 10:30 داده شده باشند و غذاها تا ساعت 12:30 برسند و  ناهار تا ساعت 1 بعد از ظهر آماده باشد.

12:30 ظهر

ناهار را از بخش ورودی تحویل بگیرید و آن را در دفتر بچینید اگر کارگردان ها و تهیه کننده ها با هم ناهار کاری دارند می توانید از اتاق کنفرانس برای چیدن ناهار استفاده کنید.

5:30-6:30 بعد از ظهر

برنامه کاری روزانه را بعد از نهایی شدن و کامل شدن بوسیله هماهنگ کننده تولید به تهیه کننده بدهید تا  آن را امضا کند. پیش نویس ها و یادداشت های اضافی را هم تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه  عناصر شش‌گانه تدوین کدام‌اند؟
6:30 بعد از ظهر

برنامه کاری نهایی شده فردا را به کارگردان ها که در دفترشان یا در بخش تدوین هستند، بدهید. در عین حال یک نسخه از آن را هم برایشان ایمیل کنید.

6:30-7 بعد از ظهر

استودیو را به مقصد خانه ترک می کنید. و بعد از پشت سر گذاشتن ترافیک حوالی ساعت 8 به خانه می رسید.

به نظر من این یک برنامه روزانه استاندارد و معمولی برای این شغل است. در صورتی که در خیلی از زمان ها بسیار پر استرس تر و پر تنش تر است. (مخصوصا روزهایی که زمان پخش فیلم نزدیک تر می شود و آخرین تغییراتی که هر بخش باید انجام دهند).  البته در خیلی از وقت ها هم خسته کننده و حوصله سر بر است. برای من خیلی پیش می آمد که هیچ کاری در بازه زمانی 11-5 نداشتم.

البته خیلی از افرادی که در بخش های لایو اکشن فعالیت می کنند. در هنگام فیلم برداری و تدوین زمان بیشتری مشغول به کار هستند. در واقع تقریبا هیچ زمان خالی ندارند و دیرتر از بقیه استودیو را ترک می کنند.

این شغل در ابتدا می تواند بسیار راضی کننده و جالب باشد. ولی در نهایت این هم مانند هر شغل دیگری ممکن است به کاری روزمره تبدیل بشود. شغلی که در بیشتر وقت ها از انجام آن لذت می برید اما در نهایت وظیفه ای است که باید انجام دهید. در این جایگاه شما نمی توانید درمورد ساعت کاری و حقوق دریافتی تان صحبتی کنید ولی موقعیت مناسبی است تا تجربه های ارزشمندی کسب کنید.

منبع:

https://www.wayup.com/guide/community/average-day-production-assistant-dreamworks-animation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست

لطفا صبر کنید